Wachttijden - cliënten 16 en 17 jaar

Jongeren van 16 tot en met 23 jaar worden bij Apanta op de afdeling Apanta-jong behandeld. Qua vergoedingen en financiering wordt echter een onderscheid gemaakt in jongeren onder de 18 jaar en jongeren boven de 18 jaar:

  • ben je jonger dan 18 jaar, dan valt jouw zorg onder de verantwoordelijkheid / financiering van je gemeente. Onderstaande wachttijden gelden voor jou. 

N.B. De kosten van de geleverde zorg worden door Apanta rechtstreeks in rekening gebracht bij jouw gemeente die de zorg financiert voor jongeren onder de 18 jaar. Apanta heeft contracten met alle gemeenten in de regio Zuidoost-Brabant (Eindhoven en de omliggende gemeenten, Dommelvallei+, Peel 6.1). Mocht je in een andere gemeente wonen, maar wil je wel zorg ontvangen van Apanta, dan dien je eerst contact op te nemen met je gemeente.

  • als je 18 jaar of ouder bent en in Nederland woont, heb je een zorgverzekering nodig. Jouw zorg wordt in dat geval gefinancierd door je zorgverzekeraar. Voor zorg voor jongeren van 18 tot 23 gelden andere wachttijden, kijk hier voor meer uitleg en een overzicht van de wachttijden. 

Wachttijdindicatie - cliënten 16 en 17 jaar

Datum actualisatie: 12 november 2019

Wachttijd tot telefonische intake (aanmeldingswachttijd): 2 weken

Wachttijd (alle gemeentes) tot start behandeling (behandelingswachttijd): 10 weken na telefonische intake

N.B. na je intake plannen wij de start van je behandeling zo snel mogelijk door. Bij een specialistische behandeling kunnen wij dit echter niet altijd direct garanderen. Wij doen ons uiterste best zodat je zo snel mogelijk aan de slag kunt.

Uitleg wachttijden

De vermelde wachttijd is een inschatting voor de wachttijd voor cliënten die zich nieuw aanmelden bij Apanta. De wachttijd gaat in wanneer wij het aanmeldformulier én de verwijzing van de huisarts (en/of de beschikking via de gemeente) hebben ontvangen. De wachttijden zijn slechts een indicatie. Aan het overzicht kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.