Corona & Communicatie

Corona-updates

Hier vind je alle interne nieuwsbrieven

Deze updates worden vanaf half mei gedeeld via Insite (niet meer per mail).

Op 28 mei is voorlopig de laatste nieuwsbrief verstuurd die standaard op donderdag werd verspreid. Het is niet bekend wanneer de volgende verschijnt: wanneer er volgende corona-gerelateerd nieuws te melden is, gaan we weer een nieuwsbrief samenstellen. We raden je aan om Insite in de gaten te houden.


Mis geen nieuws via de Afas pocket app 
De Afas pocket app is te downloaden via de Play Store / App Store: zoek op AFAS Pocket. Je hebt de volgende omgevingssleutel nodig: 93V4QB


Hoe worden cliënten geïnformeerd?

  • Alle cliënten met een afspraak worden persoonlijk gebeld om afspraken om te zetten naar een telefonische afspraak of een afspraak met videobellen.  
  • Op de website staat uitgelegd waarom en hoe alle afspraken momenteel omgezet worden. Er is een centrale pagina, waar op de homepage en alle contactpagina's naar verwezen wordt, zie hier.  
  • Op onze website staat een nieuwsbericht 'Hoe gaat Apanta om met de corona-crisis?'
  • Op onze social media plaatsen we berichten over hoe Apanta met het corona-virus omgaat
  • Cliënten met een afspraak tot 6 april hebben op 17 maart deze mail ontvangen met het vriendelijke en dringende verzoek flexibel te zijn en hun behandeling zo mogelijk niet te pauzeren. Op 2 april is een nieuwe mail verstuurd naar de cliënten met afspraken tot 28 april. 
  • NIEUW: Ga je na afspraken na 11 mei omzetten naar een face-to-face afspraak, dan zijn hiervoor een aantal mailformats gemaakt. Wanneer je de afspraakbevestiging stuurt via Medicore worden hierin ook de corona-maatregelen vermeldt. 

     

Telefonische hulplijnen

Met vragen of voor een luisterend oor zijn er verschillende telefonische hulplijnen

  • De Luisterlijn (0900 – 0767) is 24/7 bereikbaar voor iedereen die behoefte heeft aan een gesprek of luisterend oor.
  • Ouderen die zich zorgen maken over het coronavirus, vragen hebben of gewoon graag een praatje willen maken kunnen bellen met ANBO (0348 – 46 66 66), KBO-PCOB (030 – 3 400 600) of het Rode Kruis (070 – 4455 888).
  • Voor mantelzorgers is er de Mantelzorglijn (030 – 760 60 55).
  • www.eentegeneenzaamheid.nl/campagne/even-niet-op-bezoek-laat-toch-van-je-horen

Via www.nlvoorelkaar.nl/corona-informatie kun je allerlei hulp- en chatlijnen vinden. We vermelden deze ook op onze website voor clienten.