Onderzoek naar cliënttevredenheid

Bij Apanta vindt veel onderzoek plaats. Niet alleen ten behoeve van diagnostiek en behandelingen. We hechten ook grote waarde aan klanttevredenheid en inzicht in de resultaten die we als instelling behalen.

Cliënttevredenheid

Apanta stelt kwaliteit voorop. Daarom willen we graag weten hoe cliënten de zorg ervaren die ze van ons krijgen. Een kort onderzoek naar cliënttevredenheid is het sluitstuk van de behandeling. Wanneer de behandeling klaar is, krijgt de cliënt een vragenlijst toegestuurd. Het invullen kost ongeveer 15 minuten. De gegevens worden anoniem verwerkt. We onderzoeken of cliënten tevreden zijn over het behandelplan, de behandelaar en de locatie. Die feedback is voor ons belangrijk. Zo kunnen wij eventuele knelpunten snel verbeteren.

Het cliënttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau (Kennis Zorgcentrum Nederland). In 2016 werd Apanta-ggz met een 7.7 beoordeeld. Dit geldt zowel voor de afdelingen Kind&Jeugd, als Volwassenen. Met name op de onderdelen 'bejegening', 'samen beslissen' en 'keuzevrijheid betrokkenheid naasten' scoort Apanta goed. 

Het resultaat telt

Vragenlijsten: tussentijds peilen hoe het met de cliënt gaat
Goed, snel en deskundig zorg bieden: dat is waar Apanta voor staat. We willen onze cliënten de best mogelijke behandeling bieden. Daarom vragen we hen eens in de drie maanden een vragenlijst in te vullen. Hiermee kunnen we op een objectieve manier beoordelen of de behandeling op het juiste spoor zit. De behandelaar zal de antwoorden met de cliënt bespreken. Bij afronding van de behandeling volgt de laatste vragenlijst. Zo weten we wat de effecten van de behandeling zijn en wat de cliënt eraan heeft gehad.

Hoe gaat het invullen van de vragenlijsten in zijn werk?
Via e-mail ontvangt de cliënt een link naar de vragenlijsten. Zo kan hij deze thuis online invullen. Voor degenen die geen computer hebben of die het niet prettig vinden om met een beeldscherm te werken, hebben wij ook een papieren exemplaar.

Hebt u vragen over de vragenlijsten? Uw behandelaar bespreekt ze graag met u.