Wil je een afspraak afzeggen? - Dit wijzigt iets in 2022

Wil je een individuele of groepsafspraak afzeggen, dan moet je ruim van te voren doen, minimaal 24 uur*. Wanneer wij niet direct bereikbaar zijn (bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend), kun je onze voicemail inspreken. Zo kunnen wij iemand anders dit plekje aanbieden en houden we samen de zorg toegankelijk en de wachttijden beperkt.

Voorkom kosten 

Zeg je je afspraak niet tijdig af, dan zijn wij genoodzaakt om je vanaf 1 januari 2022 een factuur te sturen van €65*. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekering. Indien mogelijk zal de telefoniste een telefonische afspraak plannen of mailcontact met je afspreken ten tijde van je eigenlijke afspraak. Dit korte consult zul je terugzien op je factuur vanuit je zorgverzekeraar. 

Er zijn 3 uitzonderingen wanneer we geen factuur sturen wanneer je een afspraak kort van te voren af zegt:

  •   Je bent slachtoffer van een verkeersongeval
  •   Je bent zelf (of je naaste wordt) acuut opgenomen in een ziekenhuis
  •   Je hebt een sterfgeval in je naaste omgeving (partner of bloedverwant)


*    Bij je aanmelding ga je akkoord met de regeling bij het afzeggen van afspraken. 
**   Deze kosten waren tot 31 december 2021 €35. De regeling is verder ongewijzigd.


 

Veelgestelde vragen 

Antwoorden op deze en andere veelgestelde vragen kun je vinden via: www.apanta-ggz.nl/FAQ

Je mag je vragen uiteraard ook gerust stellen aan onze collega achter de balie of via info@verwijder-dit.apanta-ggz.nl.  

 

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers Apanta