Aanmelden bij Apanta
U wilt zich voor uw klachten laten behandelen bij Apanta? Daar zijn we blij om. De eerste stap op weg naar hulp is vaak het moeilijkst. We doen er alles aan om u zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te helpen. Aanmelden voor een behandeling is eenvoudig.
Het invullen van het aanmeldformulier
Het bestaat uit diverse pagina's. Voor het invullen van het inschrijfformulier is het handig als u de volgende gegevens bij de hand houdt:
- ID, paspoort of rijbewijs (eventueel ook van uw partner en/of kinderen)
- contactgegevens van de huisarts
- gegevens van de zorgverzekering (vanaf 18 jaar)
Houd er rekening mee dat het invullen van het inschrijfformulier 30-60 minuten duurt. Het formulier bestaat uit 4 onderdelen:
- algemene informatie
- problemen en klachten
- hulpverlening geschiedenis
- overige vragen
U kunt het aanmeldformulier niet invullen vanaf een tablet of telefoon. Wanneer u het formulier vanuit een werkomgeving invult, kan het zijn dat u het formulier niet kunt verzenden, omdat uw werkgever dit soort handelingen heeft afgeschermd.
U bent pas aangemeld wanneer het formulier is verzonden. Dit kunt u zien op het scherm dat volgt na het klikken op de button 'verstuur formulier'. U ontvangt ook een email ter bevestiging van uw aanmelding. Wanneer u geen bevestiging heeft in uw mail, controleert u dan eerst u spam-map.
Bij vragen kunt u contact met ons opnemen.
Aanmeldprocedure
Hoe komt uw behandeling tot stand?
Door op onderstaande afbeelding te klikken, vergroot deze in een nieuw venster en kunt u lezen hoe een behandeling voor cliënten vanaf 24 jaar tot stand komt. U kunt de afbeelding hier downloaden.
Versie: december 2019.
Algemene leveringsvoorwaarden GGZ
Apanta werkt volgens de algemene leveringsvoorwaarden geestelijke gezondheidszorg 2017 voor cliënten die zich na 1 maart 2017 aan hebben gemeld. Deze zijn opgesteld door GGZ Nederland in samenwerking met het Landelijk Platform GGZ en de Consumentenbond. U kunt de voorwaarden hier downloaden.
Eigen risico
Wanneer u ouder dan 18 jaar bent, vergoed uw zorgverzekeraar uw behandeling. U betaalt geen eigen bijdrage voor een behandeling maar uw wettelijk verplichte eigen risico wordt wel aangesproken. Uw aanmelding wordt door ons gescreend, maar als na het eerste intakegesprek alsnog blijkt dat u beter elders in behandeling kunt, geldt voor dit gesprek en de administratieve verwerking het eigen risico. Hier leest u meer over kosten & vergoedingen.